Thursday, February 26, 2009

Anak murid yang ku sayangi

setelah ku selidiki, aku dapati anak murid ku tingkatan 5 dan tingkatan 3 rupanya ramai yang cemerlang dalam PMR dan UPSR. tetapi kenapa result peperiksaan akhir tahun tidak secerah keputusan mereka. Maka aku pun berfikir anak-anak murid ku ini rupanya kurang motivasi, kurang daya juang, kurang usaha dan perlukan bimbingan dan pertolongan. Aku pun jumpa pengetua bincangkan hal ini. Kami perlu adakan satu progran khas buat mereka. dalam aku mencari motivator yang sesuai untuk mengendalikan program ini, datanglah seorang yang aku rasa dapt membantu, bagai orang mengantuk disorongkan bantal, aku pun mengadakan program ini pada 26.2.2009, murid ku nampak ceria dan gembira tapi adakala aku takut dan jauh disudut hatiku aku bimbang keselamatan anak2 murid ku..... tapi rupanya anak murid ku lebih berani dari aku kerana bila habis program itu datanglah beberapa orang murid perempuan mendekati aku . katanya best lah cikgu mana cikgu dapat penceramah ini?cikgu panggillah dia lagi .barulah aku lega sikit. Aku berjanji akan teruskan perjuangan ku untuk menjadikan anak didik ku agar bermotivasi, biar semua masuk universiti dapat ilmu yang tinggi sampai PHD, menjadi orang yang berguna akhirnya nanti dan akan dikenang sampai mati .Aku berterima kasih kepada guru yang mengajar anak2 ku yang telah mendidik anak2 ku sampai mereka berjaya ketahap itu. inshaallah.

6 comments:

princess from secret rendezvous said...

hmmm.....rugi la semalam tak join ke dewan.kak yam jemput dia untuk SR leh??hehehe

maryam said...

tingkatan 6 insha allah

Afifatin Mohd Nook said...

salam..sape motivator tu?

maryam said...

Dr fakrulradzi

Anonymous said...

cikgu...adilah aishah & aini azizah dr 5 KAA brsyukur sgt dpt guru mcm ckgu..kami syg ckgu..doakan kjayaan kami dnia akhirat..

maryam said...

terima kasih dila dan azizah, saya doakan kamu mendapat rahmat Allah dan dapat melanjutkan pelajaran ke peringkat yang lebih tinggi sampai dapat PHD.i love all my students,